2011年7月9日

First Nanoka(seven) is Tanabata 初めての「なのか」は七夕でした

Nanoka is the same pronounce with Day of seven in Japanese. First "nanoka" for Nanoka is July 7. It was Tanabata. Tanabata is the day we write wishes on piece of paper and hung to the branch of bamboo tree. I could not do much things this year, but I wanted to make wishes much for my daughter since this is the event related to the arts. なのか、の初めての「七日」は七夕でした。今年の七夕はなんの準備もできなかったけど、短冊だけは書こうと思って、願い事いっぱいの短冊を書いて、軒に吊るしました。七夕は、芸事の上達を(織り物が上手だった織り姫にあやかって、裁縫や織り物の上達を祈った)特にお祈りするものだと言う事で、なのかが器用になるよう、願い事を書きました。

0 件のコメント: