2011年7月9日

Breastfeeding reflection 吸てつ反射

Because my delivery was long and hard one, when we heard the cry of the baby, I was at lost of myself for a while after that besides my husband was tearing. 私の分娩は、最後は鉗子分娩になり、かなり壮絶な絵が繰り広げられたため(相方は、ナノが死んだと思ったらしい)、生まれて、泣き声が聞こえて、相方が横で泣いてるのを目にしても、私自身はボー然としたままであった。

The nurse quickly cleaned the baby and brought to me. Nano was first-crying. I thought of baby's hard trip for two days two nights. I was just exhausted but still felt happy. 助産婦さんにきれいにしていもらったナノが、私の元に運ばれて来たのだが、私は産後の処置のため、すぐには抱っこできない。2日間寝てなかったし、疲れ切っていたが、「おお、かわいい」と泣いてる姿を見てると

But next moment she stopped crying and started to search for the breast. Weren't you tired after long first adventure to the world? 次の瞬間、「チュパチュパ」とおっぱいを要求し始めた。え?もう?ていうか、壮絶な旅をしてきて、疲れているのは、ナノも同じなのでは、と思うのだが、、、

It seemed me her saying "where is the breast I heard as rumor" I do not know how to get the information, but she knew the breast. ていうか、誰に教わるでもなく、生きていくための情報は知ってるんだなあ、と(吸てつ反射と言うそうです)。その姿は、「あの、おっぱいとやらは、どこかな?」と言ってるようで、生命力の力強さに、「参りました」と思った。

0 件のコメント: