2017年1月5日

初・嘔吐下痢 This year's first stomack flu

in the middle of the night, husband ran to toilet again and again.Soon I got stomachache.夜中に、まず、相方が、数時間後、私が、嘔吐下痢を発症。
It was a type of flu. We both suffered for whole day. In the morning I took after Nanoka and in the evening, husband prepare for her dinner.まったく平気なナノカは、腹が減る。朝と昼、症状が比較的軽かった私が、起き上がり、食事を出し、夜は、症状が治まった相方が、おかゆを作った。
She kept reading while we suffered in bed and toilet. She grew up!でも、それ以外は、ずーっと本を読んだり、一人で過ごしてました。えらいなあ〜。
1月2日は、燻製にチャレンジ。一応、できました。We tried smoking cooking for the first time
1月3日は、諫早の公園で遊んで、Third January we played at the park
遊んで、played
遊んでから、雲仙温泉に行きました。played and went to hot spring.
この時、どっかで、嘔吐下痢を拾ったんでしょうね。なんで、ナノカだけ、平気だったんだろう、、、、
なには、ともあれ、ナノカが一番好きなことは、「公園で遊ぶこと」 「本を読むこと」で、どちらも、お正月には、できたので、よかったんじゃないでしょうか。
We got gem somewhere.

0 件のコメント: