2017年1月1日

New Year Card 年賀状

2017年、年賀状です。
送るの、遅れてしまいました。
まだ、届いてないかな、、、

冬至の日に、これからの目標、約10個を新しい手帳にしたためたのですが、
新年を待たず、手帳を紛失するという、大失態(去年に引き続き、2回目)。

去年は、はじめて、テレビの中で、絵本を担当して、
東京に打ち合わせに行ったり、締め切りに追われたり、とバタバタでしたが
思い返せば、いい経験だったなあ、と思います。

ナノカが、成長して、私に、没頭するだけの余裕ができた時点で
仕事が来たのは、とても、ラッキーでした。
ああ、これだけの事が、できるんだな、と自信がつきました。

今年は絵本を作りたいです。
また、一歩からです。
Last year was the time to challenge new job, TV work.
We went to Tokyo for business meeting and I got so many dues.
I was busy but I could go through. I got proud of myself.

It was because my daughter grew up enough to understand mom's job
and I had more time and mind to devote on the works.
I was lucky since I got this offer on right time.

This year, I want to go back to book job.
I already got idea and just need to write down.
Very excited about that.

0 件のコメント: