2016年12月26日

Non-scientific mommy 非科学の母 ミュージカル版

It was sunny cold morning. She sang, "It was sunny, but cold. How it could be?"
I sang back to her, "Because of Radiative cooling〜"
"The water in the air was cool down by sun shine〜"
Husband said to me, "Kae-chan, there is nothing with water about Radiative cooling. It is all about air."
多分、わが家は、Gleeを見過ぎなのだろう。
(相方から、私へのクリスマスプレゼントは、GleeのDVDだった。
ますます、拍車がかかること、間違いなし)
その日、ナノカが、素朴な疑問を、歌にしていた。
なかなか、いい歌だった。

母としては、歌に応えると同時に、
疑問に答えなくてはいけない。
身振り、手振りを加えて、「放射冷却」の歌を歌ったが、
私が長年、思ってた放射冷却は、間違ってたようだ。

地上で温まった空気は、だんだん、上に昇っていくのだが、
雲があれば、ブロックされて、そこに、たまる。
しかし、雲がない晴れた日には、そのまま、上空へと逃げて行ってしまう。
それが、放射冷却の仕組みらしい。

張り切って、歌ったのに、間違ってたよ、、、

Probably we watched too much Glee.
Nanoka sometimes talk by original song.
On that morning, she sang question, "Why sunny but cold"
I of course sang back original song answering "Because of Radiative Cooling"
but my science knowledge was completely wrong.
I had to sang, "I was wrong" song after that,,,

0 件のコメント: