2011年10月26日

4 months old 4ヶ月になりました。

Nano became 4 months old on October 21. She became much much active now. She got to know how to turn her body, so I have to keep my eyes on her all the time. Yesterday, I was washing the dishes and heard big noise. She was kicking the shelf door and it happened to fall onto her. I was so shocked and held her up. She was surprised at what happened, but did not cry. How can I make sure that she is OK all the time? Now she can use her hands to pull the strings, she know how to turn(but she cannot control it) and she is curios. I put her baby bed surrounded by walls, but she cried loud for out. Yeah, I knew it was not fun. I start working regular way soon. We talked about nursery home, but she is 0 year old and I am at home working, for husband, it does not seem good idea. Anyway, it is very hard to get in the public nursery service in my area. So many kids, working mother and less services. As the last answer is that I go to my parents home with Nano to finish project.
For baby parents, it is so much things to think. I heard so many fighting stories from my friends couples. Big change and big responsibilities we had never experienced. Money, time, house working, education,,,and we do not know solutions. Each has opinion. Never ending talk.
But still Babies are there. How could we give up seeking for the solutions? Nano sleeps like an angels after we finished tiring day. It is sweetest day of our life.
ナノは10月21日に4ヶ月になりました。寝返りをおぼえ、手も上手に使えるようになり、目が離せなくなりました。昨日は、皿を洗っているちょっとした合間に、ガターンっと大きな音がして、かけつけてみると、食器棚の扉が外れて、ナノが下敷きに!私は青ざめて、抱き上げたのですが、ナノはボー然、という感じで、泣きもせず、目をぱちくりしていました。どうやら、蹴っ飛ばしてる間になったようです。それ以外にも、寝返りはできるけど、コントロールができていないため、勢いでひっくり返って、床に激突して大泣きしたりと、とにかく危なっかしい。危険防止と柵のついたベビーベッドに入れてみたけれど、柵をつかんで、大泣き。確かに、閉じ込められた感が満載で,気に入らなかろうとは思いましたが、、、しかしながら、私も仕事を本格的に再開せねばならず、保育園に預ける検討も始めたのですが、相方は「0歳児を、、、」と反対模様。実際、横浜市の保育園は待機児童も多く、なかなか入れてもらえるものではないので、結局、大きめのプロジェクトの仕上げの期間、実家に帰って、仕事をする事にしました。11月前半は実家です(じじ、ばば、に成長したナノに会わせられるのも、うれしいですし)。
赤ちゃんが生まれた後の、友人夫婦のケンカを多く見てきたけれど、まさに、一気に今まで経験した事のない変化と責任を負って、お金、時間、家事、教育方針、など、ぶつかりたくもないのに、ぶつからざるを得ない現実。友人達は、いつか本当に解決するのか、怪しみながら、毎日をなんとかがんばってる、と口々に言っていました。「子供いなかったら、別れてる」から、「死んじゃえばいいのに」まで、それぞれに、いろんな不満を抱えながら、、、
私達も、もはやそれが他人事ではなく、 ナノの天使の寝顔に支えられながら、これからの毎日をがんばっていくしかないんでしょうね。
Anyway, he is good father of Nano, and Nano is happy baby. なにはともあれ、相方はナノのいいパパであり、ナノはハッピーな赤ちゃんなのです。



0 件のコメント: