2011年8月17日

baby's dream 夢見るナノ

When we were still in the clinic, I heard the strange sound. I saw Nano and found her laughing. She was 5 days old and I could not believe it. After that, she laughed sometimes but it was always while sleeping and seemed that she was dreaming. 生まれたての赤ちゃんは、目も見えてないし、まだ表情もあまりない。しかし、まだ入院していた出産5日目ぐらいのある日、ナノが声を立てて笑っているのに気がついた。「ケケケケ」みたいな、愉快そうな声である。びっくりしてのぞくと、寝ていた。夢を見てるようだった。

It was not only laugh, but she cried sometimes. She suddenly cried aloud and when I came to see, I found it was just a moment and went back to sleep again. その後には、寝ている時に、苦悶の表情を浮かべ、泣き出す事もあった。泣くので、起きたと思って近づくと、何もなかったように寝ている。悪い夢を見てるようだが、、、?

But what was she dreaming? She had such a small experience. What she felt happy was only "breast feeding" at that time and what she felt fear was delivery? Are they what she's dreaming? 「いったいなんの夢を見てるんだろうねー」、と相方と話をしていたが、これほど経験の少ない人が、いったいどれだけの夢の引き出しがあるのだろう?と不思議でしょうがない。おっぱいの夢とか、あとは出産の時の辛かった思いとかなのだろうか?

Now she made smile even awake. First one I found was when she made wind. Well,,,she will add more experience and I hope for her to find more fun things soon. 最近、とうとう、起きてる時にも、表情が豊かになって来て、にっこり笑うようにもなった。私が最初に見た、ナノの感情の伴った笑顔は、「おならをした」会心の笑みでした。きもちよかったのね。

0 件のコメント: