2014年5月31日

My nursery school 日東保育園

かっこいい遊具に食いつくナノカ Nano loved the play equipments there
私が通ったころには、なかった立派なものばかりだけど、、、Those are not what I played with in my childhood,

先生は、同じ笑顔でした。but I met the same smile of my teather-present president.
月曜日から実家にいます。
金曜日には、私が通った保育園、日東保育園にナノカを連れて、ご挨拶に伺ってきました。当時、保育士さんだった成田先生が、今は、園長先生として、運営なさっています。ナノカを連れて、ご挨拶に伺える事ができて、「一番、喜んでもらえる報告ができた」ような気がしました。
ちっちゃかった「かえちゃん」が、絵本作家になったことを、喜んで、応援してきてくださった先生。「これからが、楽しみね」「もう少ししたら、手が離れちゃうから、ぐっと仕事できるわよ」「40代、50代が一番、仕事は充実するわよ」という、先輩ママとして、そして、たくさんの働くママさんを見てきた人の言葉は、重みをもって、響きました。
I have been staying at the parent's place since last Monday.
On Friday I visited the nursery school where I used to go. I was pleased to bring my daughter to show my teacher. She said,  "You must be  looking forward to see her developments" "You can have more time to devote to the work soon." "40s and 50s are most fruitful time of the life of working women's life since you might know what you want and what you can concentrate on"

0 件のコメント: