2013年11月21日

Farming 畑仕事

おじいちゃんの畑にやって来ました。We walked to my father's small farm.
隣の畑のおばちゃまに、お花をもらいました。Another farm owner woman gave Nanoka the flower.
種まき。Planting seeds.
水やり water them
佐世保は、周りを自然に囲まれているので、うちの実家より、もっと大自然が溢れているはずなのだが、マンション生活をしていると、それほど、土と触れ合う機会もない。実家に帰って、散歩して、畑や庭で土いじりをすると、私は落ち着くので、ナノカにも、同じような経験をさせてあげたいのにな、と思っている。
で、帰省したので、連れて行ってみたら、本人は、真剣な表情で、作業に取り組んでいた(種まきも、水やりも、しつこく、やっていた)。
が、帰宅したら、40度も熱が、、、かわいそうに、、、私も、風邪ひきで、しんどい中、退屈させないように、ムリして動いていたのだけど、ナノカが先にバテてしまいました。連れ回しちゃったかな。ごめんね。母は、どうも、わかってないようです、、、
Sasebo is surrounded by great nature, but we have rare chance to touch the soil such as farming. I was raised close to nature and still feel relaxed to touch them, so I walked around, stay at the yard and help my father's farm when going home. I wish Nanoka would have same experience, so I brought her to his farm.
She looked serious to do everything-planting the seeds, watering them,,,then she got 40c when she came home. I might push her too much to experience in a short term. I felt terrible.

0 件のコメント: