2011年4月7日

Baby upside down 逆子ちゃん

On the last exam, Dr. said "the baby is in foot presentation." He suggested
acupuncture and moxibustion therapy. 前回の検診で、先生に「逆子ちゃんですね」と言われた。「今の時期なら、簡単に治りますので、鍼灸を受けてみてください」と言われた。

Acupuncture clinic,,,how does it work for baby? I will get it on my belly? Is it going to make her feel hot and turn around? It meant I will feel much much hot! I am so scared.お灸で治るって?何をするの?お腹にお灸をするのかな?それで、「いやーん、熱いよう」てなったチビチビがひっくり返るってこと?それだったら、相当私は熱い思いをするってことだよね?こわいよう。

On that day, I mainly got the therapy on my toes and legs. It was not hurt at all. I wondered if this worked for baby position. Therapist told me, "Baby became in wrong position to tell mom signal. Don't be too tired. Think about me. So talk to her more often." 実際に鍼灸を受けてみると、それは、足の指と足首のツボを中心にしたお灸でした。逆子ちゃんの原因は、冷え。このツボは子宮の血の流れを良くして、胎動を促して、くるりと回りやすくするそうです。鍼灸師さんに、「逆子ちゃんは、赤ちゃんの信号ですよ。長距離の移動や、ストレスなんかでひっくり返っちゃうんです。あと、かまって〜っていうこともあります。話しかけてあげて下さいね」

In addition to acupuncture, I suddenly talk to baby so often feeling sorry for her. 言われてみれば、思い当たる節が。にわか「話しかけ」ママになる私。

And I checked baby today, and she was in a normal position. Wow! How mysterious acupuncture is!そして、2日後にチェックしてみると、ちゃんと逆子は治ってました。おそるべし、鍼灸の神秘。なににせよ、ほっとしました。ただでさえ、高年出産だもんね。

0 件のコメント: