2017年12月23日

冬至 Winter Solstice

手作りマイクで、朗読中 reading with handmade microphone
冬至。

かぼちゃのスープを作り、レンコンとにんじんのきんぴらを作り、
(今日はゆず、と呼ぶことにした)レモン湯に入った。
行事好きのナノカは、たいそう、嬉しそうだった。

そして、冬至には、これからの目標を書き出すといいらしい、と聞くと、
ナノカも、3つほど、書き出していた。
実現した形で、書くらしいよ、と一言伝えたら、

「いま、わたしは、げきじょうで、バレエをおどっている」
「いま、わたしは、りっぱな さっかに えらばれたところ」
「いま、わたしは、けっこんしきが はじまったところ」

と書いていた。
まず、実現した形、を完璧に理解したところが、スゴイ。

そして、内容がスゴイ。
ポジティブだなあ。

1週間、お互い、お疲れさまでした。

The Winter Solstice Day today.
I made pumpkin soup, sauteed carrot and lotus root,
which are said to be good food for winter solstice.
We took the bath with lemon.
Nanoka enjoyed the events.

Then I heard it was good day to make plan.
It would be great if you write down as if it already comes true,
the article said. I told Nanoka.
She wrote down three.

"Now I am on the stage as a ballerina."
"Now I am a great author."
"Now I am having wedding of mine."

She is such a positive happy girl.
Love her.


0 件のコメント: