2020年5月26日

Day45 チェストロール Chest Roll

ナノカの休校が始まって、3ヶ月。
ようやく来週から、学校に通えそうだ。

比較的出歩ける時期もあれば、すべてが閉まってしまった時期もあり、
その間、社会が動き出すまで、ナノカの状態を維持して置くことに
頭を悩ませた。

例えば、体力。
家にこもって、筋力が落ちて、体が硬くなってしまえば、
バレエも思うように踊れないし、そうしたら、落ち込むだろう。

バレエが休みになって、1週間もしたら、覚え始めていた振り付けが
すぐに抜けてしまった。残念だけど、「踊り」そのものをキープするのは難しそう。

しかたなく、ストレッチと筋トレっぽい事をする事にした。
それも、本人が嫌にならない程度で、楽しいと思えるものを。

そこで見つけたのが、新体操の子がするストレッチ。
バレエのものより、スポーツっぽくて、チャレンジしやすい。
そして、やり続けた結果、このチェストロールというのを、マスターした。

先週、バレエレッスンが再開して、満面の笑みで出かけるナノカ。
なんとか、体を維持するサポートができて、ホッとした。
Nanoka's school has closed down for three months and it would start June 1st.
During the school off time, I was worried about how I could keep her conditions.

One of worry is her body.
Once she kept staying at home, she would lose her physical strength.
Ballet lesson was also canceled. She would be very disappointed if she could not dance well
when the class reopen.
So I tried to support her to keep her physical condition by doing some stretching.

We found stretching at youtube and she kept doing every day.
At the end, she could master the chest roll.

Then Ballet lesson has started last week. I am glad I finish her support .

0 件のコメント: