2014年4月27日

Second School Hiking 2度目の遠足

去年は、よくわからず、連れて行かれたら、保育園のみんながいて、ビックリ!て感じだった。お弁当も、用意された物をただ食べてた。This is the photo of the last year school picnic.
「もう1年?この間行ったばっかり、て思ったけど、去年の写真見返したら、かなりチビだった。She was small and she did not know why she was there.
今年は、お友達とバスに乗っていく。前もって、「ナノカのお弁当は、サンドイッチにする」と希望を言われる。These are this year's. We took the reserved bus to the park. She ordered the lunch-sandwiches.
晴れたので、外遊びが気持ちいい。今回は、相思相愛で、ずーっと、同じ男の子と、コロコロ遊んでました。She played with boyfriend.
子供が一緒に遊んでる姿って、意味なく、涙そそるなあ。There are no reasons for kids to have fun with friends.
加減なく、遊びまくってたので、私もナノカも、疲れ果てましたが、広い芝生で、園のお友達と思いっきり遊ぶ姿は、見ていてストレス発散になりました。子供同士って、真剣に100%で一緒に遊べるんだから、気持ちいいですね。ちゃんとした社会として、成り立っているし。下手な大人よりも、コミュニケーション、できてます。
It was tiring day but so great to see the kids playing together. I felt free from all the stress to see that. They played 100% from the bottom. And it is already in a shape of the society. They are always sincere, so not that bad about communications. Some of the adults must be worse at social ability than them.

0 件のコメント: