2013年1月18日

Lunch 給食

Even we are waiting for the result of the blood test, we started Nano's lunch at the school from rice ball and miso soup.アレルギーの検査待ちではあるけれど、ナノカの給食が始まった。とりあえず、安全策として、おにぎりと、味噌汁のみで始めてもらった。
On the first day of the lunch, I read the letter from teacher(we were corresponding the letter book every day) and surprised. She said, "Nano ate the miso soup with spinach carrot cabbage shitake mushroom and onion. She dislike potato? she threw out."その日、連絡帳を見ると、「今日はおにぎりと、味噌汁をはじめました。ほうれん草、ニンジン、タマネギ、キャベツ、しいたけ。ジャガイモは嫌いかな?べーっと出してしまいました」と書いてあり、私は驚いた。
At home, Nanoka ate only few vegetables-Daikon radish,tuneup, onion and some mushrooms...She wanted to be good girl to eat everything at the school...(but still she could not eat potato-she hates potato and pumpkin)ナノカは、なかなかの偏食で、家では、味噌汁の野菜としては、大根とカブ(そして少量のタマネギとしいたけ)しか食べないのだ。多分、いい所が見せたくて、完食したのだろう、、、見栄っ張りめ!
However, on the second day, teacher's letter said, "Nanoka-chan threw out cabbage and carrot. What kinds of food does she eat at home usually?" OK. She could not keep faking...しかし2日め、連絡帳には、「ナノカちゃんは、お味噌汁のキャベツとニンジンをべーっと出してました。ご家庭では、どのような食事を食べてますか?」と書かれていた。2日目にして、地が出たようだ。そうそうずっとごまかせないよねえ。
She starting the school and I found she was a highly proud girl. She was observing quietly what other kids doing at the school since she was new to there and could not do well, but she tried when she came back home-was she practicing secretly? Thanks to the school stimulus, she would expand her abilities.保育園に行き始めて、目につくようになったが、ナノカは結構、負けず嫌いだ。保育園では新参者なのを自覚してか、とかく、おとなしく、黙って友達がやっている事を見ているだけなのだが、家に帰ってから、「箸を使ってみたり」「靴を履いてみたり」と、密かに練習を積んでいる。食に対しては、あまり意欲がないので、「給食、食べるかなあ」と心配していたが、家では食べないものまで、給食では食べたようだ(しかし、本当に嫌いな芋類は、やっぱり食べられなかった) 外的な刺激で、いろいろできる事が増えるかな?

0 件のコメント: