2013年1月29日

First Calligraphy 書き初め

Last weekend, we were all sick and stuck at home. So we did Kakizome- calligraphy at the beginning of the year to tell this years' goal. This was the first time of Nanoka doing this. Of course it would be tragedy if she hold by herself, so adults helped her.先週末、書き初めをしました。ナノカも初挑戦。
Left is heart, her first calligraphy and right is Nanoka, her name. 最初は「心」次に名前を書いてみました。ほとんど、大人が書いてるのを、握ってるだけ。
I asked her what she wanted to write and left is cat, right is dog-this one I let Nanoka hold the brush and made holes,,,but it looked more free! 何が書きたい?と聞くと、ワンワン、ニャーニャ、と言ったので。ナノカにもう少し任せると、力が入り過ぎて、穴があいてしまいました。でも、勢いはあって、なかなか味わいアリ?
At the end, one paper per each person will be on the wall of the toilet. Nanoka is Daikon radish that her favorite vegetable, mine is creativity, and husband,,,he did not want to show, so if you want to know, please visit our toilet.最後は、お気に入りの一枚を一人ずつ、トイレに貼る事に。ナノカは大根、私は創作、相方は、、、知られたくないそうです。ということで、知りたい方は、うちのトイレを見に来て下さい。

2 件のコメント:

risa さんのコメント...

見に行きたいです(笑)

かえさんのプロフィールを見ると吉祥寺となっていたのでご近所だ!と思ってたのですが、もしかして今は九州なんですか?

にしむらかえ Kae Nishimura さんのコメント...

プロフィール、長らくいじってなかったので、そんな昔の情報のままだと気づきませんでした、、、
すみません、、、
吉祥寺→横浜(あざみ野)→九州(佐世保)です。
後で、修正しておきますね〜