2011年12月21日

Half Birthday 半年経ちました〜

Today is Nano's half year birthday. I guess that she caught a cold for the first time in her life. Her nose is running.
Recently, she was just so cute. I know that it was mom's vision, but it is the cutest time of the babies in general. Her face expression is so rich and she is interested in everything and her eyes are blinking. Even I am bad mother to neglect her appeal sometimes, when I finally came to her, she gave me big smile. How nice person you are? She now played with toys (We noticed all her toys are present from friends. We did not buy anything, yet!) and also some mommy's or daddy's important staff like cellphone, camera, wallet, books, remote control and kitchen tools etc. It means that she made so much mess, but who could get angry to that? So when I was in trouble with that, for some way, I was angry to my husband in stead. Sorry for that, but I guess many mommies did same thing,,,
本日、ナノカは半年になりました。人生初の風邪を軽く引いてるようで、鼻水が少し、たれています。
親バカなんだろうなあ、とは思うのですが、最近のナノは、さらに、かわいい。多分、そういう時期なんでしょう。表情が豊かで、いろんな事に興味を持ち、目がキラキラしています。とはいえ、こっちも一日中、相手をしている訳にはいかないので、いろいろな要求を無視して、自分の用事を済ましています。そんな時ちょっと目が合うと、「やったー」みたいな満面の笑顔で笑ってきます。どんだけ、性格がいいんだ?と少し心苦しくなったり(相方は、計算してやってるんだと、言ってました。ホント?)
興味の範囲が増え、手が器用に動かせるようになり、自分で移動もできるようになったので、オモチャでも遊べるようになりました。それと同時に、大人の大事な物品も、次々にオモチャにするようになり、予想外のトラブルが増えました。「がーん」と思う事もしでかします。そんな時も、こんなチビに腹を立てる訳にも行かないので、結果的に、怒りの矛先は、相方に向かったりします。「どうして、ここに、こんなものを置いておくの!」とか。いかんなあ、とは思うのですが、どこの新米パパママにも見受けられる光景なので、心の処世術なんでしょうかね。小さき人を育てるために、大人二人は、互いに切磋琢磨して、成長していかねば、ですね。


2 件のコメント:

rarana さんのコメント...

半年おめでとう!
まだこの世に生を受けて180日近く。
半年でここまで成長するなんて、
大人じゃ考えられないよね。
子供の成長は本当にすばらしい&早い。
ひとつひとつの成長を見逃さないように
たのしく見守ってあげたいものだね。
大切な幸せな節目おめでとう☆

にしむらかえ Kae Nishimura さんのコメント...

rananaさん

ありがとう。
そうだねえ、一日の成長が目で見えるぐらい、本当に、めざましく、成長しているよ。
今にも、しゃべりそう!
そして、今、この時が今しかないんだと思うと、ちょっと、もったいないぐらい。
毎日を大事にしないとね。