2009年6月17日

Sky Blue そらいろ

This is the picture I put at the porch in my new apt.
新しいアパートの玄関の絵です。
Bright Sky Blue Paint had been key colour of some point of my life. I remember I painted my bicycle with sky blue at campus of university. I wanted to have sky blue bicycle and put the dandelion in the cage.
そら色のペンキは、なぜか、私の人生にたまたま、出現する。大学時代に乗っていた自転車を目の覚めるような空色で塗りつぶした事がある。(その後、警察に盗難車と疑われる事数回。面倒に巻き込まれたけど、、、)それで、タンポポをかごに入れて、走りたかったのだ。

I painted loft bed in my NY apt. I do not know why I chose such a bright colour at the end, but I went to paint shop and that was the just catching my eyes. I put the curtain of orange poppies.
ニューヨークのアパートでも、ロフトベッドを空色に塗った。なんで、そうなっちゃったのか、ペンキ屋に行ったら、それが目に留まったのだ。オレンジのポピー柄のカーテンを取り付けた。お気に入りの部屋だった。

I noticed this colour came up to me when I started something new. Probably bright sky blue is the symbol of departure for me. That gave me hope in front of my road. 
そういえば、この色は私が何か新しい事を始める時に、顔を出す。異常な程晴れ渡った空色は、出発のシンボルなのかな。私の進んでいく道に、希望を照らそうとしている。

0 件のコメント: