2010年7月13日

Comic author appear! 楳図かずおさん、農協に現れる

吉祥寺は、漫画家の街である。私の家の近所には、水島新司さんの家があり、同じく在住の大島弓子さんの「グーグーだって猫である」の舞台になったのも吉祥寺だ。
So many comic authors lived in this neighbor. Mizushima Shinji lived nearby, and a film about cat and Yumiko Oshima was taken at Kichihoji.

昨日、近所の農協に買い物に行こうと、目の前で信号待ちをしていると、まるでウォーリーのような、目立つボーダー柄の人が店内に入っていくのが見えた。あれは、、、
Yesterday, I went to JA near my house and found the vivid red stripe shirt man inside the shop. I wonder if he was,,,

私も続いて店内に入ると、やっぱり、楳図さんでした〜。お弁当を選んでらっしゃいました。ほっそりした、普通の初老の男性に見えるのですが、帽子もボーダーだったので、目立ってました。「吉祥寺の名所」化している仕事場のおうちも側だから、たまに見えるのでしょうか?本当は、声をかけたかったけれど、プライベートでうろうろするできる空間をなくしちゃうのも、お気の毒だと思って、ちら見(結構、じーっと見ちゃったかも、、、)で我慢しました。お客さんもお店の人も、気付いてる様子すら、見せてませんでしたよ。また、会えるといいな♪
Kazuo Umezu and he was! He was choosing lunch box. He looked like ordinal man, but his outfit stand so much. His cap was also red stripe! His work place is now famous for its stripe tower and many tourist visit to take the snap shot. I wanted to talk to him but I thought I should not bother his private, and left him as he shopped. All other customers and clerk acted as they even did not notice. I hope I can see him again!

0 件のコメント: