2009年7月22日

Be carnivorous sometimes 草食にもの申す

先日、相談に乗っていた年下男性が、玉砕しました。
「逃げ道つくって、さらっと誘ったような、気があるような、社交辞令だったような、、みたいな形を取っておけば、俺、断られた事にはならないよ。でもさ、急にそういうのがイヤになってさ、俺も男だ、はっきり気持ちを伝えるぞって。俺は巷にいる草食系になりたくないしさ。」
結果はともあれ、私は、「えらい!それでこそだ!!!」と彼の評価をトリプルAまで上げました。
(In Japan we call the typical men who are very subjective to the relationship as relationship vegetarian men.)  One man asked the girl for date and he broke. He said he could have asked her more "just friend" attitude but he did not want to be one of relationship vegetarian men. I thought that is attractive attitude anyway.
草食系は、世間ではそれなりに評価があるようです。柔軟で、現代的で、穏やかで、争いが嫌いで、、、状況に馴染むようにやわらかに暮らす都会的な姿。へえー、、、
別口からは、こんな話を聞きました。
「僕の周りに、たくさんシングルのまともな男性がいるんだけど、みんな口を揃えて言うんだよね。『彼女いらないけど、向こうから来たら、考えてもいい』て」
私、聞いただけで、怒っちゃいました。いったい、何なの?って。別に男女に関わらないし、恋愛だけの話じゃない。人間って、そんなに受け身なばっかりでいいの?たまには、大事な事のために玉砕するかもしれないけど向かっていく勇気って、必要なんじゃないのかなあ。都会では、そうじゃないのかな、、、失敗しちゃいけないってこと?
This type(relationship vegetarian men) is kind of poplar. They are soft peaceful flexible and modern,,,they fit all the situation of city life. Another person told me that all his single male friends are saying "I do not need girlfriend, but I will consider if the girls approach me from her" I was so mad to hear that. How boring those men are! It is not only about men but women, and it is not limited to relationships but life other issues. People should have some courage to face on their true heart and sometimes need to challenge even it ends up burst. Why are they so afraid of making mistake?
私は、まれにとても肉食なので、がーっと行くことがあります。仕事は特にそうかな。だいたい、どこかに片足残しておいて、片手間で人を感動させられるとは思いません。技術や自分磨きをすれば人生がよりうまく行くという考え方もあるけど、私はそうじゃないんじゃないかな、と思います。自分を護ったまま手に入れられるものは、限られてる。生きていくって、やっぱり、サバイバルな面もあるから、、、
I am sometimes aggressive to important things to me. For ex, job. Can I make somebody moved by the words I wrote while I saved myself somewhere in safe place? Some people believe that they can have better life by brushing themselves and their skills, but I do not think that it is everything. The life is still survival and we need to take risks to get something.
向かっていくと自然、失敗は多くなります。でも、100%自分をさらけ出さないと、見えないものって、あります。たまには、大事なもののためには、かしこくなり過ぎず、器用になり過ぎず、みっともなくたって、心から泣いたり笑ったり、、、それが人生だ、て思う私は、ドラマ体質なのかな?いや、でも、昔から歴史上人はそうやって、必死で生きてたはず。今の世の中、便利過ぎて、豊か過ぎて、「これだっ」て思えなくなってるだけじゃないかなあ。飽食の草食動物って感じ、、、
Of course it gives me more mistakes. But I can see more by living with 100% myself. To be a little bit silly, to be unskillful, to be miserable, and to cry and laugh from our heart, are important part of life sometimes. People through the history had been living like that. Now people are wealthier and the life gets more convenient then people lost view of what is the most important for them. 

草食を志すなら、昔なら、菜食主義でとことんまで、ストイックじゃないとダメだったんでしょうね。超越した仙人みたいな人なら、草食んでても、尊敬しちゃうんだけど、、、なんとなく馴染めない、草食文化です。
If a man wanted to enjoy own freedom, it meant something else in the past. It is more stoic like monk. They had severe life and they got so much risk. The society treated them in different way. I can respect them in that case. Modern relationship vegetarian,,,is not understandable for me,,,

0 件のコメント: