2008年10月22日

Fashion in Tennessee テネシーファッション

Before my coming over to Tennessee, my friend mentioned that people in Tennessee wore like 80's.
テネシーに来る前に、ここの人のファッションについて、「80年代のままだ」と友達に聞いていた。

"The guys are mullet"
男性はマレット(デビットボーイが昔していた、後ろ髪だけのばしている髪型のことだそうです)で、

"And the girls have big hairs."
女性は、おそろしく大きな頭をしている」と言う話だったのだけど、

In fact, I found out that it was not true. They were quite wearing standard clothing. A little disappointment. What I noticed is that 70 % wear hooded sweater shirts until last week.
実際は、とっても平均的な目立たない服装をしてる人が多いです。ちょっと、がっかり。私が気付いたのは、やたらパーカーを着てる人が多いなあ、ということだったのですが、

Today it got colder. Then I found 70 % wore leather black(brown) jacket.
今日、突然冷え込んだら、一気に黒の革ジャンにとって代わりました。
(ちなみに、手前の女の子は、とても古典的なワンピースを着ていて、目立ちました)

She wore leather jacket, too. I guess that there are limitation of choice.
選択肢が少ないのか、保守的なのか、、ちょっと観察のしがいがありません。逆に、ちょっと80年代のにおいがする服装を見ると、わくわくしています。

0 件のコメント: