2008年10月25日

Donuts stories ドーナツ物語

I read the article about donuts in the New York Times. Now people ravel donuts is one of the unhealthy sweets because of trans fat. The article shows recipe because donuts is still such a sweet nostalgic food which is so familiar to all Americans.
先日、ニューヨークタイムズ日曜版に「アメリカ人のドーナツ離れ」が話題になっていた。トランスファットが槍玉にあがってから、すっかり人気を落としてしまったようです。が、ドーナッツのその親しみやすさと食べやすさ、懐かしさは、やっぱり捨て切れない、とも。

I heard about the 35 years old donuts store in Nashville. The writer said that it was his first work when he was in high school. It sounds like very American high school stories and I was interested. Look at this cute 50's style sign! I felt I had to visit.
ナッシュビルに開店35年のドーナッツ屋があります。そこで高校生の時に最初のアルバイトをした男性の文章を読んで、アメリカの健全な田舎を感じて(そこで育った訳でもないのに)なんか懐かしいような気持ちになりました。それに、この50年代風の看板!ぜひ、これは訪れなくては、、、と行ってみることにしました。

I took the Nashville MTA bus to Greenhill. I found the store next to high school. Most of donuts are $1.04-1.49. The menu is not so different from major first food donuts shops like Dunking Donuts. I had blueberry donuts and coffee. Actually it was good.
「ドーナッツデン」は高校の隣にあります。値段もラインナップも、大型のフランチャイズのドーナッツ屋とあまり変わりません。でも、お店の雰囲気は地元密着の個人店のにおいがぷんぷんして、とてもいい。今も高校生らしきバイトの女の子が一人入っていて、愛想よく、てきぱき働いていました。

But I liked the atmosphere a lot. Customers look like the boys from Mad magazine or Norman Rockwell's paintings!
そして、お客さんの子供達がかわいい!マッドマガジンとか、ノーマンロックウェルの絵から抜け出て来たみたいで、思わずスケッチせずにはいられませんでした。

I was so amazed that I was drawing them. They gathered to me to praise me.(I do not know why teacher brought students to Donuts shop to have snack there though) Very cute!
そうしてたら、子供達がわらわらと寄って来ました。「これ、僕かな」「これ、三つ編みしてるから、わたしよね?」と。だいたい、先生が引率してドーナッツ食べに来てるのがすでに不思議なのだけど、5ドル札を握って、ドーナッツを注文している子供は駄菓子屋に200円ぐらいを握って来ている子供を思わせて、かわいかったです。

This is picture that I draw there.
これが、そのスケッチです。

0 件のコメント: