2015年4月6日

病欠の1日 Sick day off

しわしわになったミカンの救済策。絞ってゼリーに。Jero using a little damaged oranges.
自分で作ったご飯とポーズ。Pose with food she cooked.
お気に入りのストラップを失くしてしまったので、プラ板で製作。making plastic accessory.
大喜びでした〜。Done!
ようやく終わった、長丁場の仕事。
後半、いつ体調崩してもおかしくないなあ〜、と思ってましたが、
風邪を引いたのは、ナノカ。
熱がハネ上がっているのに、ハイテンションで、眠ってくれず、、、
週末明けても、咳も鼻も止まらず。
保育園も、お休みにしました。

私も、久々の完全オフで、一緒に、お料理したり、
工作したり、「やってあげたかったこと」をしてあげれて、なんだか、
ホッとしました。
I had been working hard for a long time for book illustration and I felt it easy to get sick, but who got sick was Nanoka.
She got fever, but she was very cheerful then she did not get well.
She got a day off from the school today.

I had not had the complete off day for a long time, and
we enjoyed cooking together and making crafts etc.
Real relaxing day.

0 件のコメント: