2014年2月4日

piglet's mask 2こぶたのおめん2

何年も前の作品、「こぶたのおめん」。ちょうどタイムリーだったので、節分の夜の寝かしつけに、読んであげました。I read the book, Piglet's mask last night since it is the season book on time.
のり巻きと巻きすに「一緒だ!」と大喜び。Nanoka found the same dish on the book,
2度目には、こっそり覗いている、小鬼にいちいち、反応。
she found the ogre on each pages after first reading.
トラのパンツも、「これと、これ、一緒だねえ」。
She noticed the same underwears piglet and ogre wore.
それぞれの部屋の、オモチャや内装にも、いろいろ工夫をしていたのだが、ちゃんと見つけてくれた。
She found all the details I made for the books including the interior and toys of the kindergarten.
3回も、リクエスト。そして、細かい所も全部、見つけてくれて、大喜びしてくれて、、、なんか、涙出そうでした。月刊の絵本だったので、配られてしまえば、もう書店で見る事もないし、忘れられていくだけの絵本でしたが、こうして、何年か後に、娘と楽しめるなんて、思ってもいませんでした。そして、こんなに、細かい所まで、ちゃんと、気づいてくれるなんて、、、もしかして、私が描いたって気づいて、気を遣ってる? She asked me to read three times. She found all the details and very liked the book. I was almost crying. It was picture book I have done several years ago for the non-market to bookstore(directly selling) and after that, I could not see the book at the store. It has been just left forgotten. I did not expect that I read to my girl in a few years and she loved it. Or she was trying to make me happy since she noticed that I drew this book?
市販の恵方巻きは、子供にはでか過ぎるし、食べられないものも多いので、手作り。寿司好き過ぎて、顔ゆがめて、3本も食べました。I made maki sushi. We ate whole non-cutting one to make a wish. She actually ate three...
豆まきは、、、お面をかぶった相方に、「鬼は外」で豆投げよう、と誘うと、戸惑った顔をしていたので、やらないかな、、、と思ったら、急変して、うれしそうに、投げまくってました。きれい好きの相方が、即刻掃除して、マメをお椀に拾ったら、それをまた、投げつけてました。子供がいると、行事だらけで、忙しくて、げんなりする事もあるけど、こんなに楽しんでくれる姿を見ると、張り合いもありますね。だんだん、手抜きやスキップもできなくなりつつ、ありますが、、、
We threw the beans to let the ogre out from the house. On the night husband wore the ogre mask that Nanoka made and Nanoka and I throw beans to him. She enjoyed much. This was the first time she understood and enjoy the this event. Moms are busy preparing for all the season events but I am glad to see her smile to see how much she grew up. Well, it is getting hard to skip or simplify the event, though,,,

0 件のコメント: