2012年12月8日

Playing House Tools リアルままごと道具

original playing house tools自家製おままごと道具 その1
please take good care of tools. They are ceramics.
陶器だから、ていねいに扱ってね、ナノちゃん。
I came back to my parent's home. Recently Nano got to play the house game a lot and I was thinking of having one for her, but I could not decide which one. At my parent's home, I found some small ceramics I made long time ago. Also we could get many kinds of nuts and leaves at the garden and forest nearby. Remembering my childhood, I used my mom's used real pots and kitchen tools, I played at the garden with leaves and nuts. I enjoyed finding the tools that reminded me the days. 実家に帰ってきています。ナノカは、そろそろ「おままごと」遊びを熱心にするようになったので、「おままごと道具を買ってあげるべきなのかなあ」と思いつつ、安価なものから木製の高価なものまでいろいろあって、決心がつかず。実家で、私が昔作った陶器の小さな器がいくつか出てきたので、それと木の実を組み合わせて、遊ばせてみました。小さいながら庭があるし、山も近いので、いろんな木の実が手に入ります。そういえば、私の小さな頃は、いらなくなった鍋やざる、おたま、なんかをもらって、庭で草木を使って、リアルなままごとをしてました。こうやって、道具をそろえてあげてると、私の方が楽しくなっちゃう。

0 件のコメント: