2008年8月30日

Flood 大雨

It had been raining very hard last night in my prefecture.
愛知県では、昨晩、すごく雨が降りました。

One of my friend who watched this kind of flood image on TV
sent message to worry about me.
テレビでこういう映像を見た友人が心配して、メールして来てくれました。

My house is on the hill. And we only have very beggining of river.
So we never have worry about flood.
私の家は、丘の上にあって、洪水の心配をしたことは一度もありません。
ご心配、ありがとうございました。

The thunder was just frightening for my chiken heart.
I could not sleep well.
ただ、雷が鳴り続け、怖がりの私は一睡もできませんでした。
(本当に、被害に合われた方々は、今も大変ですよね。
お見舞い申し上げます。)

0 件のコメント: