2013年10月17日

Dahlia ダリアの花

ダリアです。I bought dahlia.
ナノカの横で描いていた、私のダリア。単に、目の前のものを表現する、ていうのを見せようと思っただけなので、非常にテキトーで、ひどいもんですが、、、I showed her how to draw from the real object. It was just a sample, I felt terrible about my drawing,,,
ふと見ると、ナノカは、こんなステキな絵を描いていました。花びらが重なってる様子?真意はわかりません、、、compared with Nanoka's. She showed the way of petals piled over to make a flower with several colors.
無事、撮影が終わり、今日の未明、仕事も提出し終わりました。やった〜!!!
(放送日は、23日、夜7時からです)
さて、撮影当日、ナノカのお迎えをして、帰りのバスに乗り損ない、1時間後のバスになってしまい(バス、1時間に1本です、、、)撮影隊がやってくる10分前に家に着いた、ナノカと私。
化粧もしてない、着替えもしなきゃいけない、ナノカもなんだか、変な格好、、、とバタバタで着替えていると、撮影隊到着、、、自分も化粧がどうなってるのか、ボサボサではないのか、など、全くチェックできないまま、公共の電波に乗る事になってしまいました、、、しくしく。(あげく、ナノカは、私よりも張り切って、「私も、化粧する」とか、「このお洋服じゃイヤだ」とか、短時間しかないのに、自己主張するし、、、)
さて、バスに乗り遅れたので、時間をつぶしてる間、 花を買いました。家を少しでも、ステキに見せようと言う、「見栄」です。まあ、本来は、いつも、お花を飾っておきたいのですがねえ、、、
で、真っ赤なダリアを買ってみました。真紅で、花びらが重なり、きれいです。撮影隊が帰った後、ナノカが「見たい」と言うので、目の前に持って行くと、じっと見ていたので、「絵でも描いてみる?」と、スケッチブックを出して、二人で、絵を描く事に。
ナノカは、実物を見ながら描く(写生)というのを、したことがないので、「どうせ、ダリアは描かないだろうなあ」と思いながらも、テーブルの真ん中に花瓶を置いて、クレヨンをセット。私も横で、ダリアを描いて、数分後、ふとナノカを見ると、、、なんと、色とりどりの円で囲まれた絵を描いていました。きれい!これって、お花?
子供の絵は、全く「こうしてやろう」という計画性がないので、線に迷いがなく、見た目には、「はて、何を描いた?」と、わからない事がほとんどですが、逆に、非常に真実をついている事があります。こうして、ダリアの絵(多分)を並べてみると、ナノカの絵には、全く、かなわず、見る度に、「いい絵だなあ」と思います。
I had finished the TV shooting and my illustration job. Well, it was busy week.
On the day of the TV shooting, I missed the bus(it runs every an hour) and we reached home 10 minutes before the clue would come-I had to make up, change the clothes of mine and Nanoka's, comb hair-Nanoka insisted on her needing to make up, denying the dress, in such a rush time.
During the time when we waited for the bus, I bought flowers to make our room a bit better. I chose red dahlias. After a clue left, Nanoka wanted to see the flower. I let her and asked her if she wanted to draw from them. She wanted.
I wondered if she could do since she never draw from real object. She always just draw the line as her hands felt. So I did not expect she draw actual flower, and just showed my drawing the dahlias. In a several minutes, I looked at her drawing and found a beautiful pictures in colors with lots of circles-Is this a dahlia?
Kids don't have any intention to make a nice picture looking like a real, their drawings did not look like actual object, but sometimes ended up showing the truth of the object. I appreciate them.

0 件のコメント: