2009年10月27日

nursing home visit 母保育園訪問

土曜日、出身保育園である、日東保育園のバザーに、講演会のお知らせをさせてもらいに行きました。
On Saturday, I visited nursing home that I belonged when I was a kid. I had announce about my exhibition and library talk at their bazaar. 

一応、踏み台に乗って、「来て下さいねー」と話しましたが、ざわざわしてて、ちゃんと聞こえてたか微妙、、、というのは、ここの保育園、当時から、とても自由な保育をしていて、ここを出た子供たちは野猿のように自由に育ってます(例:わたし)
I stood on the box, and announce "Please come" but I was not sure they listened to me. It was noisy and busy-this nursing home is famous for their free and wild nursing and kids are all like monkeys, like me.

成田ゆき江園長先生は、私が年少さんだった時の保母さんでした。当時の私を、「おっとりして、人を押しのけて前に出るなんて、考えられない子だったのに、外国に行って、こんなことしてたなんて、、、」と。すごいなあ、何百人もの子供たちを見てきたのに、覚えてくださっていて、感激ですねえ。
Present owner of home is my ex-nursing mother. She remember how slow and quiet I was. I was very moved by that-she remembered me in such a huge number of children.

たしかに、私は、当時から本当にマイペースで、おっとりした子供でした。みんながほかの遊びに移っても、ずっと砂場で同じ事をしてたり、アリの行列を全くおんなじ姿勢で1時間見てたり、、、でも、それを見守ってくれた、まわりの大人があって、そのペースが今に至ってるわけで、ありがたいなあ、と思う今日この頃です。
Actually I was really slow girl. I never tried to fit the others. I kept playing what I wanted even others did other things. It lasts now...I have to thank all the people surrounded me that they allow me to keep my pace.

0 件のコメント: