2013年3月6日

Dancing Mom ダンシング・ママ

I sing(even I am bad) and dance all the time at home. I think I had right to sing/dance even I am bad since they are natural expression of life of human being. Anyway my family has to see my funny dance daily.私は、歌も歌うが、ダンスもする。踊ったり、歌ったり、は人間の根源的な喜びの表現だと思うので、下手でも構わないと思うのだ。当然、家人は始終、私の怪しげな踊りを目にする事になる。
I dance with music all the time. With ABBA, Michael Jackson, Madonna, etc. Nanoka watched it. It was always my original dance and husband thought "strange".私は音楽を聴くと、踊ってしまう。アバとか、マイケルとか、いろんなオールディーズがかかると、怪しげな(私の思いこみの)当時のダンスを踊る。「かえちゃんのは、成りきりダンスだからなあ」とあきれ顔の相方。
Soon Nanoka became dancing when listening music. She's feeling the rhythm and shaking her arms and head. Husband thought it was my fault, but I am happy to see it. It had been my dream to dance with daughter some day.当然、ナノカも「音楽を聴いたら、踊るもの」とインプットされたようで、腕や頭を振り振り、音楽に乗っている。「ああ、ママに影響されてる」と相方はちょっと心配そう。でも、私は昔から「娘と一緒に踊る」のが夢だったので、計画通りに事が運び、とても嬉しい。
Nanoka was not interested in snake puppet we made on the other day. To appeal her, with puppet, I performed original dance based on Nagasaki Kunchi festival (it was dragon dance). I had actually never seen the original but I made up and danced hard.さて、先日作ったヘビの指人形への反応がイマイチなので、私は気を引こうと、オリジナルダンスでパフォーマンスをした。「しゃん、しゃん、しゃん」と言いながら、くねくね踊る。長崎なので、長崎くんちのイメージ(見た事ないけど)だ。
She liked it and asked me "again!" but I had to cook the dinner. I left puppet on the table and left her. She brought it to husband asking "again!"かなり、派手に踊ったので、ナノカも食いついて「もう1回」攻撃が始まった。しかし、いつまでも付き合ってられない。私はご飯を作らなきゃいけないのだ。人形をぽいっと置いて、台所に消えると、ナノカは人形を相方に持って行って「もう1回!」とねだった。
Then he danced copying my imaginary snake dance. He danced very funny, too!しかたなく、私の怪しげな踊りをまねて、さらに怪しげな踊りを披露する相方。あら、上手なんじゃない?、、、って、変な家族かなあ、、、

0 件のコメント: