2012年6月19日

troubled birthday preparation もうすぐ1歳!しかし、トラブル続きです、、、


1 year birth day is coming soon(June 21)!!! But internet is still not connected and I am so frustrated to prepare for her birthday. First of all, I am totally new to here and have no idea where I can get what I need. So I came down to access to internet with pc and Nano again and again. Parents in law will visit us for celebrate her first birthday and we had to unpack all the boxes of moving. Finally it seemed to be OK room for having visitor last weekend, but the gas for hot water was broken. We cannot use the shower. Then my husband left us for business trip(I claimed to come back on her birthday, so he will come back on June 21st) so I have to go to public bath for everyday down to the city center and went back home by bus(one bus per hour) trouble, trouble,,,,I almost gave up most of my plans-making good album for her and talk about a year with husband through that, ordering birthday present for birthday-it will be late, and sending thank you message to all friends. It will be much easier after accessing net from my room. Anyway, look at her. She used to be so tiny and grew up in a year! I am such a lucky mom to have healthy strong cheerful girl without any big trouble.
6月21日、ナノの1歳の誕生日がやって来る。相方のご両親がお祝いに来てくれるという事で、必死こいて、引っ越しの荷物を片した。しかし、まだネットはつながらず、あげく、家のガス給湯器が壊れた。ということで、シャワーが使えず、その上、相方がまた出張(今度は横浜へ)なんとか、誕生日の当日には帰ってきてもらう事にしたが、とにかく、自力で風呂に入らなくてはいけず、毎日、銭湯に通う事になった(この銭湯がかなり、すごいので、また、報告したいですが)。銭湯、と簡単にいうけど、街に一件しかなく、1時間に1本以下の山登りバスで帰って来なくてはいけないので、かなり大事なのだ。いろいろ、誕生日に向けて、準備したかった事はいっぱいあったけど、もう、当日に間に合わす事はあきらめた。非常事態だし、ネットさえつながれば、あとから、なんとかなるだろう。とにかく、こんなにふにゃふにゃだったナノは、1年で立派に育った。健康で、元気で、ちょっと乱暴で、、、とにかく、(私達の1年はドタバタだったけど、ナノ自体には)トラブルが少ない子で、本当に私はラッキーでした。産むのは(大きくて)大変だったけど、丈夫でありがとう。1年に感謝です。

2 件のコメント:

rarana さんのコメント...

明日が誕生日なんだね!!
なのちゃん1歳おめでとう♡
そして両親のかえちゃん&旦那さんにとっても
何とも素敵な1日になるね。
1歳の誕生日、こうやって無事に迎えられるだけで
なんと幸せなんだろうって思うよね。
特別な1日を過ごして下さいませ☆

そして素敵な佐世保便りも楽しみに待ってマース♪

にしむらかえ Kae Nishimura さんのコメント...

rananaさん、ありがとう。
ナノ、無事に誕生日を迎えました〜。
1年は通過点に過ぎず、これからも、ながーく、子育ては続いていくんだけど、誕生日を迎えてみて、本当に、「育ったなあ」て実感して、「子供ってすごいなあ」と思ったよ。やっぱり、誕生日って、特別な日なんだね。

引っ越しの話、佐世保の話、話したい事はいっぱいなのに、ようやくネットがつながって、何から書いたらいいのやら、、、おいおい、アップしていきますねえ〜