2012年6月22日

my lovely birthday girl 1歳、そして、ネットつながる

I tried to make "same dinner for everybody" but actually her rice plate was porridge and ours were fried rice.

She was allergic to egg, so let her eat only fruit.
Yesterday, Nano became 1 year old finally!!! It was such a difficult days for a couple of weeks and I was exhausted after all but still wanted to prepare many things for her. It was big frustration and I cried in front of her at the evening. It was the worst thing to do for her birthday. I felt guilty. But finally our gas got recovered and internet got connected and I felt like I am connected to the world. Today husband's parents will come to stay at our place to celebrate her first birthday. She must be so happy to see them!!!
21日、ナノカの誕生日。朝から、ガス会社が給湯器を交換し、続いてNTTがフレッツ光をつなぎ(それでも私のパソコンでは、まだ接続できず)、二人でシャワーを浴びて、重たいナノカを背負って街に降りて、買い物をし、バスで家に帰ってきて、誕生日ディナーを準備しようとして、ナノカがあばれまくって、全然すすまず、家はひっちゃかめっちゃかで、相方が出張から帰ってきて、文句を言われるんじゃないかと思ったら、焦り始めて、最後は涙が出てきてしまった。これが、誕生日に一番しちゃいけない事だったと思って反省。でも、本当に、疲れ切っているのに、やってあげたい事、やりたい事が何もできず、ぐったりだったのだ。相方が帰ってきて、ナノカを任せると、落ち着いて、なんとかご飯とケーキ完成。この日はひそやかなものだったけど、(そして、ナノカはフルーツしか食べなかったけど)みんなで囲むディナーをつついて、上機嫌でした。まあ、ケーキにロウソクも灯しても、は?て感じだったけど、とにかく、節目だし、これが、また来年、「今年は、ロウソク消そうとしたよ!」みたいな感じで、思い出になっていくんでしょう。
今日は、相方の両親が仙台からやって来て、みんなでお祝いをするので、お餅、しょいます。お迎えに行ってきます〜。
ようやく、家にネットがつながりました。世界とつながったようで、人心地がつきました。

0 件のコメント: