最近、登園拒否気味なナノカは、大喜び。私も、締め切りのある仕事を、昨日までに提出し終わっていたので、覚悟を決めて、一日、付き合うことに。
「絵の具」から始まり、粘土、カードつくり、カバン用の布にステンシルをしたり、アイロンがけに、文字の練習、、、
昼寝もせず、朝から晩まで、ひっきりなしにしゃべりながら、踊りながら、遊び続けた。
上のクラスに上がる緊張やらで、園で元気がなく、休ませて、ペースを崩すのが心配だったが、天候では仕方ない。逆に、すっきり、また自分のペース、つかみなおせるといいな。
It was raining hard from the morning and I decided to let Nanoka absent from the school since it was dangerous to climb down the hill in such a weather. She was excited since she was not willing to go to the school recently since she was narvous to move to the upper class.
We spent the day doing painting, clay, making cards, stencil, ironing, and practice writing the letters. She kept talking happily for whole day without nap.
最初、普通の白い紙に描いてたが、「白の絵の具は、白い紙では、色が出ない」と教えると、黒い紙に描きたいというので、初挑戦。first challenge to paint on black paper |
途中からは、指も使って、描く。at the end, she started to paint with fingers. |
洗って、拭いて、しまう所まで、できるようになった。Now she cleaned the tools after using. |
できあがり。黒い台紙が、活きている。Weldone! |
3日程かけて、できあがった、力作。ご満悦。Happy! |
左利きのため、一苦労(教えるのも大変)。しみじみ、文字は、右利きのためにできているのだと、実感。I gave her lesson. It was hard for her since she is left hand. The letters are made for right hand. |
0 件のコメント:
コメントを投稿