2011年2月19日

Silly Couple with Wild Duck バカップル with 鴨

つき合いはじめの頃、相方は、会社の横の池にやってくるカモに夢中だった。昼休みはそれを眺めて、癒されていたらしい。
When my husband and I started to date, he was devoted on wild duck family at the pond near his office. Every day at the lunchtime, he was alone watching them.
そして、私に、カモメールをせっせと送ってきた。「今日は、何匹いました」みたいな、日本愛鳥の会のような報告をもらったものだ。ある時は、写真を貼付してきたのだが、、、
Many times, he emailed me about those wild ducks. He counted the number and told me. One day he attached the photo,,,
開いてみたら、何の写真なのか、全くわからなかった。どうみても柵の写真だった。話を聞くと、ゴマのように映っているのがカモの親子らしかった。
The photo looked like almost nothing but cage. I wonder what kind of photo it was. Carefully looking, I found sesame sized three black things.They were ducks,,,
デートコースにも、「池のカモを見る」が組み込まれ、とうとうカモの親子に引き合わされた。確かにかわいかったけどねー。
On our third date, he brought me that pond and proudly showed me wild ducks. Well,,,they were cute,,,




その後、ほうとう屋さんに食事をしに行った。メニューを見た私に、とても、おもしろいメニューが目に入った。「私は、カモほうとう」相方はとてもショックな顔をしていた。私って、いじわる、、、
We went to local restaurant to eat noodle. I looked at the menu and found funny dish. "I order wild duck noodle" He must be so shocked.


そんなショックにもめげず、相方は私と付き合い続け、とうとう結婚してしまった。3月に親戚同士のお食事会を開くのだが、ラトラスという「カモ料理で有名なフレンチレストラン」ですることにした。私って、やっぱりちょっと、黒いのかなあ、、、After this very wild joke, he still did not give up relationship and we got together finally. In March, we will have small lunch with close relatives. I picked up good French restaurant famous for wild duck dishes. Am I a little dark person?

0 件のコメント: