抽象的なことが書かれたカードを引いて、それを絵で表現。read the card of concept, and draw it. |
これは、「うるさい はなしごえ」"noisy chattering" |
昨日の帰宅後、試しに、ナノカと「抽象的なテーマを描いちゃうぞゲーム」をやってみた。
正直、未就学児には、難しいだろうなあ、と思っていたが、カードを引くと(読むのは私)、次々と、絵を描いていってくれた。見ただけで、コミュニケーションをとれるかどうか、というレベルには、遠く及ばないが、「ねばねばした感じ」には、「お餅だ!」と丸を描いて、「いや、のびてるところだ!」と棒を描いた。そして、少し考えて、長丸を描いた。グッドスタートと言えるのではないだろうか。
思えば、子供は、「言葉」が未発達な分、抽象的な概念と「絵」が、リンクしていて、より自然に、「絵」で考えることができるのかも。
After coming back home after the school, I tried to let Nanoka do the game I prepared for the art class this weekend. It was "draw the concept" such as "noisy chattering" "sour taste" "excited emotion" "extremely cold" etc.
I thought that is for good conceptual training for kids in the elementary school kids, but probably too difficult to do for under 6 years old.
But Nanoka got the idea and tried. It was far from visual communication, but it is conceptual drawing. She got the card"sticky" and then she hit "rice cake!" then she drew the circle, then, she said, "well when it stretched" and drew the long line, think for a while, then she draw the oval. Good start, darling.
I was amazed that she could make it, but in fact, kids might have close relationship with conceptual drawing since their language is not developed enough. It might be natural way to approach to one concept for them.
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