I did not teach her the way but she started to draw using the side surface of crayons and mixed some colors. 教えてないけど、突然、クレヨンの側面を使って、面を塗るようになり、色を混ぜるようになった。 |
Then add the lines after that. Combination work.さらに、そこへ線を加えた作品。 |
この3つは、無題だが、最近は、「ねこ。」と言って、丸の変形のような物を描いていたので、具象物にも興味が出てきたようだ。「ねこなら、しっぽもつけたら?」と私が言うと、「もう、しっぽあるよ」と心外そうに、言っていた。失言だったようだ。それらしきものは、見当たらなかったが、「猫という存在」を描いたのだとしたら、もちろん、しっぽもはいっていたのだろう。
そろそろ、ウェットミディアムにもチャレンジさせてあげようかなあ、と思う。絵の具、1色か2色で、スタートかな。私の絵の具だと、体に悪そうなものが含まれてるので(大人の絵の具は、カドミウムなどが含まれてます)、子供用の絵の具を揃えねば。
These were a little old pieces since Nanoka now devoted herself on house play after the school.
They are untitled. She recently drew the circle and said, "a cat."-she is interested in drawing object, too. I advised to put the tail to the picture if it was a cat, and she annoyed to answer, "it is already there" I guess it was improper words of mine. I did not recognise, but if she drew "ideological cat" maybe the circle showed everything of a cat including tail, of course.
I would like her to challenge the wet medium next. I need to buy one for kids since mine include poison.
2 件のコメント:
wagahai wa ideological neko de aru : )
hahaha :)
コメントを投稿